Invers de cum ar trebui: magazinele se apuca de crescut bovine in vreme ce fermierii sacrifica bovinele pentru ca n-au cu ce sa le hraneasca

Posted in Fermieri & Companii on May 13, 2016

vaci

Pana sa ajunga fermierii sa fabrice mezeluri, iata, comerciantii se apuca de produs carnati. Dar unde sunt oare investitiile in procesare, menite tocmai sa sprijine producatorii autohtoni ?

Suntem obisnuiti sa auzim ca producatorii agricoli, desigur, cei mai fericiti dintre ei, isi integreaza intreg lantul de productie, de la cereale la panificatie ori mezeluri. Ei bine, mai nou, am ajuns ca magazinele / comerciantii sa se profileze pe productia agricola, productie care, ulterior, poate fi valorificata in unitatile proprii.

Prima veste de acest gen ne-o ofera Kaufland, nimeni altul decat liderul pietei locale de magazine alimentare, cu peste 100 de unitati si afaceri de circa 2 miliarde de euro, care intentioneaza sa cumpere 20-25 terenuri agricole, dar si sa-si sporeasca numarul de magazine.

De ce s-a ajuns aici ?

La intrebarea din titlu, nu se poate raspunde decat intr-un singur fel: pentru ca faimoasele “programe” care ar fi trebuit sa finanteze deschiderea, de catre fermieri,  de unitati de procesare a produselor agricole, fie ca ne referim la cereale ori la lapte si carne, au esuat.

De fapt, fermierii romani in loc sa se laude astazi cu numarul de abatoare si mezelarii, ei, saracii, isi numara altceva: zilele ramase pana sa le intre subventia APIA in cont.


Continut asemanator:

Comments are closed.


  • You Avatar