Archive for May, 2016

Tractorul de 10 000 de euro, in stadiul de proiect05.30.16

TRACTOR

Conform zf.ro, Catalin Stroe, proprietarul producătorului de moto­utilaje agricole Ruris, declara ca  se afla in stadiul de proiect un tractor de pana la 30 CP, 4X4, care sa fie destinat lucrarilor pe suprafete mai mici de teren.

Noul tractor va avea intre 12 CP si 30CP, ceea ce inseamna ca acesta ar fi potrivit pentru exploatatii mai mici.  Potrivit aceleasi surse, acest tractor va costa pana la 10.000 de euro, lucru care il situeaza pe o nisa extraordinara pentru mici fermieri romani.

 

Posted in Fermieri & Companiiwith Comments Off on Tractorul de 10 000 de euro, in stadiul de proiect

Promovarea utilizarii biomasei solide pentru producerea de caldura05.20.16

BioEnergy

Conform unui comunicat de presa ARBIO, au mai ramas doar 3 zile pana la seminarul Promovarea utilizarii biomasei solide pentru producerea de caldura.  

Evenimentul va avea loc  la Hotelul Capital Plaza* din Bucuresti luni, 23 mai 2016.

Teme supuse dezbaterilor:

– Provocarile economice si finantarea proiectelor de biomasa;
– Etapele principale ale realizarii unui proiect „in-house” de producere de caldura din biomasa;
– Studii de caz privind proiecte de biomasa de succes;
– Lanturile de aprovizionare specifice proiectelor pe biomasa;
– Instrumentul gratuit de calcul pentru proiecte de biomasa oferit de Bioenergy4Business;

Pentru orice detalii suplimentare si inscrieri, participantii sunt rugati sa apeleze la :mariana.godina@arbio.ro

Posted in Energii Regenerabilewith Comments Off on Promovarea utilizarii biomasei solide pentru producerea de caldura

Cine castiga din Batalia laptelui ? Dar noi mai stim oare ce bem ?05.19.16

mancare nesanatoasa

Presa germana anunta situatia dramatica in care au ajuns fermierii nemti, din cauza scaderii pretului la lapte. In prezent, acestia caştiga sub 30 de cenţi pe litru, iar în unele cazuri 18 cenţi pe litru, o scădere foarte mare fata de 2013, cand acestia obtineau pana la 42 de cenţi pe litru.

Reprezentantii fermierilor germani sustin ca circa 75.000 de confrati resimt impactul scaderii preţurilor, care ar fi ajuns la jumatate dintr-un pret care le-ar acoperi costurile de productie.

Dar fermierii romani oare se simt mai bine ? Nici macar nu trebuie sa fii fermier astazi in Romania, ca sa stii ca interprinzatorii care s-au incumetat sa investeasca in cresterea animalelor duc o lupta crancena pentru supravietuire. Cauza ? Una dintre ele, cea mai importanta, este pretul scazut al laptelui.

Desigur, lista cu tarile si fermierii care resimt puternic scaderea preturilor la lapte poate continua. Oare ce inseamna acest lucru ? Ce afirma cu totii la unison ? Faptul ca procesatorii fac legea pe aceasta piata ! Ei dicteaza preturile si scriu contractele.

 

Daca firmele care “fabrica” laptele si-l vand apoi pe piata, cu ajutorul fermierilor,  numara profituri , n-ar fi normal ca si fermierii, prima “veriga din lant” sa fie, si ei,  profitabili ?

 

Doua lucruri pot rezulta de aici: fie ca procesatorii s-ar putea descurca bine merci si fara aportul fermierilor (  astfel se explica comportamentul acestora), fie ca politicile agricole si alimentare (numiti-le subventii ori cum doriti, pentru ca acestea nu se limiteaza doar la subventii, subventiile fiind parghii) sunt gresit concepute. Prima varianta poate admite ipoteza ca laptele nu mai e, de fapt, … lapte, iar a doua ca interesele firmelor surclaseaza interesele fermierilor.

Sunteti de acord ?

 

 

 

 

 

Posted in Fermieri & Companiiwith Comments Off on Cine castiga din Batalia laptelui ? Dar noi mai stim oare ce bem ?

Invers de cum ar trebui: magazinele se apuca de crescut bovine in vreme ce fermierii sacrifica bovinele pentru ca n-au cu ce sa le hraneasca05.13.16

vaci

Pana sa ajunga fermierii sa fabrice mezeluri, iata, comerciantii se apuca de produs carnati. Dar unde sunt oare investitiile in procesare, menite tocmai sa sprijine producatorii autohtoni ?

Suntem obisnuiti sa auzim ca producatorii agricoli, desigur, cei mai fericiti dintre ei, isi integreaza intreg lantul de productie, de la cereale la panificatie ori mezeluri. Ei bine, mai nou, am ajuns ca magazinele / comerciantii sa se profileze pe productia agricola, productie care, ulterior, poate fi valorificata in unitatile proprii.

Prima veste de acest gen ne-o ofera Kaufland, nimeni altul decat liderul pietei locale de magazine alimentare, cu peste 100 de unitati si afaceri de circa 2 miliarde de euro, care intentioneaza sa cumpere 20-25 terenuri agricole, dar si sa-si sporeasca numarul de magazine.

De ce s-a ajuns aici ?

La intrebarea din titlu, nu se poate raspunde decat intr-un singur fel: pentru ca faimoasele “programe” care ar fi trebuit sa finanteze deschiderea, de catre fermieri,  de unitati de procesare a produselor agricole, fie ca ne referim la cereale ori la lapte si carne, au esuat.

De fapt, fermierii romani in loc sa se laude astazi cu numarul de abatoare si mezelarii, ei, saracii, isi numara altceva: zilele ramase pana sa le intre subventia APIA in cont.

Posted in Fermieri & Companiiwith Comments Off on Invers de cum ar trebui: magazinele se apuca de crescut bovine in vreme ce fermierii sacrifica bovinele pentru ca n-au cu ce sa le hraneasca

  • You Avatar