Archive for March, 2013

Fermierii asteapta sa recolteze peste un miliard de euro in 201303.26.13

 

Potrivit Coceral, o organizatie care reuneste traderi si procesatori din Europa, in 2013, Romania va obtine o productie totala de circa 6,1 milioane de tone de grau. Fata de anul precedent, aceasta productie ar reprezenta o crestere cu circa 22 la suta.

Pentru economia tarii, o astfel de productie echivaleaza cu venituri de peste 1 miliard de euro, o cifra absolut incurajatoare in momentul de fata.

Cum confirma realitatea din teren estimarile analistilor ?

Pana in prezent, fermierii romani raman optimisti. Cele mai puternice argumente ale acestora sunt:

1. Starea de vegetatie a plantelor, la iesirea din iarna ( densitatea, infratirea,etc).

2. Refacerea echilibrului hidric din sol ( ajutat de zapada din iarna si ploile din prezent).

3. Contextul international favorabil. ( cererea in crestere).

 

Posted in Financiar, Preturi & Pietewith Comments Off on Fermierii asteapta sa recolteze peste un miliard de euro in 2013

Patru scandaluri pe acelasi subiect: cat de sanatos mancam in 2013 ?03.23.13

 

Dupa unii, urmatoarea criza va fi de ordin alimentar. Pana una alta, in ultima vreme, am fost martorii unui sir de scandaluri, toate pe teme alimentare. Dincolo de efectele economice, importante, desigur, se pune urmatoarea intrebare: oare cat de sanatos am ajuns sa mancam ?

 

1.Prima data s-a consumat, cronologic vorbind,  scandalul carnii de cal din Anglia, vanduta ca si carne de vita. Conform surselor oficiale, caii ar fi provenit din Romania. Nu stiu daca problema a fost lamurita final, in ceea ce priveste implicarea tarii noastre.

2. Carnea de cal, descoperita langa un lac dintr-un oras din Transilvania. Autoritatile spun ca un procesator, speriat de controale, ar fi abandonat  carnea in locul cu pricina.

3. Germanii de trag de ureche cand depisteaza carne de curcan, importata din Romania, cu o concentratie prea mare de pesticide. Reclama foarte proasta pentru viitoarele exporturi cu directia vest.

4. Laptele din Romania ar contine o concentratie nepermis de mare de aflatoxina. Substanta care este responsabila de producerea cancerului. Piata autohtona de profil intra in panica, consumul scade drastic. In vreme ce autoritatile ezita sa ofere raspunsuri ferme, fermierii cinstiti ajung in pragul disperarii si dau vina pe firmele multinationale.

Stiti care e ironia ? Traim in secolul tehnologiei, ne imaginam ca vorbim cu holograme si roboti. Dar acordam o atentie atat de mica hranei noastre, cea de toate zilele.

Scandaluri sau nu, lucruri de genul celor descrise mai sus se intampla. Este clar ca mancarea din prezent nu mai este cea de acum 20 de ani. Si asta, cu siguranta, de din cauza cresterii populatiei. Ci din cresterea lacomiei.

Posted in Socialwith Comments Off on Patru scandaluri pe acelasi subiect: cat de sanatos mancam in 2013 ?

Cum îi poate ajuta tehnologia pe comercianții de alimente03.10.13

 

Faptul ca tehnologia patrunde tot mai mult in viata noastra nu mai este demult un “secret” pentru nimeni. Iata insa ca tehnologia ajunge sa fie un lucru aproape vital pentru orice tip de business. Cine s-ar fi gandit, de exemplu, cum ar putea ajuta tehnologia magazinele care vand alimente ?

Recent, un grup de (Corey Capasso, Wesley Barrow şi Marc Ferrentino ) au dezvoltat o aplicatie inedita: un soft care citeste telefoanele inteligente ale clientilor aflati in interiorul magazinului. De fapt, softul afla astfel, cu  “sprijinul” wireless,  obiceiurile de consum ale oamenilor: cat de des intra respectivii in magazin, cat timp stau inauntru, ce tip de mobil au. Cu precizarea ca informatiile sunt non-invazive, neafectand intimitatea consumatorilor.

Proiectul NOMI ( de la Know Me ) releva, dincolo de inovatia tehnica prorpiu-zisa, cat de tare ajunge tehnologia sa ne afecteze viata de zi cu zi.

Posted in Marketingwith 1 Comment →

Un nou trend in randul magazinelor mari: producerea de energie cu ajutorul acoperisurilor03.09.13

 

Inca de anul trecut, Selgros Romania a anuntat ca doreste sa-si instaleze panouri fotovoltaice  pe acoperisuri in scopul producerii de energie electrica. Retailerul, care detine 12 magazine, analizeaza posibilitatea de a amenaja toate locatiile cu instalatii fotovoltaice.  Potrivit oficialilor companiei, intreaga investitie s-ar ridica la circa 20 de milioane de euro, insa si beneficiile pot fi pe masura.

Intr-o prima faza, panourile fotovoltaice au fost montate pe magazinul din Pantelimon din Bucuresti, urmand ca, in functie de rezultatele obtinute, planul energetic sa fie continuat cu alte locatii.

Ideea producerii de energie cu ajutorul acoperisurilor pare sa fi prins si la alti comercianti mari. Astfel ca, mai nou, la conferintele organizate pe tema energiilor regenerabile ( Conferinta PV Romania, Targul RoEnergy Bucuresti, etc ) cu focus pe fotovoltaic, participa din ce in ce mai multe retaileri romani.

Analistii apreciaza ca, dupa boom-ul eolian, respectiv cel al parcurilor fotovoltaice, urmatorul nivel va fi “boom-ul acoperisurilor”. Practic, orice proprietar de spatiu cu anumite dimensiuni, care dispune de un acoperis corespunzator, poate sa-si produca in regie proprie energia electrica necesara. Iar daca va avea surplus de energie va fi cu atat mai bine, pentru ca acesta va fi vandut, prin intermediul retelei energetice nationale.

Posted in Energii Regenerabilewith Comments Off on Un nou trend in randul magazinelor mari: producerea de energie cu ajutorul acoperisurilor

  • You Avatar